VÝLET DO ISFAHÁNU 2004
Dokument o zemětřesení ve východoíránském městě Bam a humanitární pomoci, zorganizované Českou katolickou charitou.
Koncem roku 2003 zničilo zemětřesení východoíránské město Bam. Během několika vteřin zahynulo okolo 40 tisíc lidí. Stotisícové město zůstalo v rozvalinách. Jednou z prvních organizací, které na neštěstí zareagovaly, byla Česká katolická charita. Bylo potřeba pomoci zničenému pouštnímu městu přežít. Podmínky života v nouzových stanech v pětatřicetistupňových vedrech a písečných bouřích jsou drsné. Každá rodina někoho ztratila a po překonání prvního šoku začaly doléhat existenční potíže. Po poradě s místními odborníky byla zahájena série ozdravných rehabilitačních zájezdů pro děti, které už týdny žily v dusné atmosféře zmaru a neštěstí. Jaromír Štětina a Petr Kolínský za peníze vybrané Ćeskou katolickou charitou koupili pro místní nemocnici sanitku. Pro muslimské děti zorganizovali výlet, aby jim alespoň na pár dnů pomohli zapomenout na hrůzy neštěstí. Tři autobusy plné dětí se vydaly na výlet do Isfahánu.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režisér: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Kamera: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Spolupráce: | PETR KOLÍNSKÝ, PAVLA HÁJKOVÁ |
VÝPRAVA ZA ČESKÝMI ČERTY
2004
Rodinný seriál natáčený během Výpravy za českými čerty, kterou uspořádal novinář Jaromír Štětina v létě roku 2004. Výprava se vydala po stopách čertů, ďáblů a pekelníků a během tří měsíců ujela s párem koní kolem celé republiky přes tisíc kilometrů.
- díl ČERTOVA ODMĚNA
- díl DVANÁCT ČERTŮ A KOUZELNÉ SLOVO
- díl ČERT NIKDY NESPÍ
- díl ČERTOVSKÉ DUDY
- díl ÚNOS PANA PŮTY
- díl TANEC DO PEKLA
- díl JEDENÁCT VOZŮ PEKELNÉ VERBEŽE
- díl ČERT A NEVĚRNÁ KOVÁŘKA
- díl BOŽÍ SÁZKA S ČERTEM
- díl ČERTOVSKÁ KUCHYNĚ
- díl SOUBOJ NA ŘÍPU
- díl NÁZEV:BRÁNA DO PEKLA
- díl NÁZEV:ČERT NA BEZDĚZU
- díl SMLOUVA S ČERTEM ANEB DOKTOR FAUST JIZERSKÝCH HOR
- díl ČERTOVSKÉ UMĚNÍ ROZDĚLIT
- díl POKUŠENÍ SVATÉHO IVANA
- díl BĚH S ČERTEM O ŽIVOT
- díl ČERTŮV MOST
- díl ZÁLUDNÁ OTÁZKA
- díl KDO JE NA ČERTA KRÁTKÝ
- díl ČERTOVSKÉ KOUSKY JAKUBA KRČÍNA
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | MAHDAL MARTIN, LEDERER ALAN |
Režisér: | MAHDAL MARTIN, LEDERER ALAN |
Kamera: | RATAJ LADISLAV, ŘEHÁČEK JOSEF, POPEK IVO, NEKVASIL JOSEF, SLÁMA FRANTIŠEK |
Spolupráce: | PAVLA HÁJKOVÁ, LUKÁŠ HOUDEK, VERONIKA ŠPIČÁKOVÁ, JOSEF CAPOUŠEK |
NÁŠ ČLOVĚK V BAMIÁNU
2003
Dokument, který nahlíží do zákulisí české humanitární pomoci v Afghánistánu a do tamního života.
Dokument, který nahlíží do zákulisí české humanitární pomoci v Afghánistánu a do tamního života. Tomáš Kocián je mladý muž, který se vydal do Afghánistánu pomáhat při obnově země. Režisér Jaromír Štětina prostřednictvím tohoto hrdiny představuje život v afghánské části Bamián. Máme možnost být svědky každodenního života prostých lidí, žijících v bídě a zároveň poznat názory a komentáře českého dobrovolníka.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režisér: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Kamera: | JAROMÍR ŠTĚTINA, FRANTIŠEK SLÁMA, PAIKAR |
MOSTY K MALOMOCNÝM
2003
V dokumentu Mosty k malomocným zavede Jaromír Štětina diváky do leprosárií v Afghánistánu a v pákistánském Himálaji, aby je seznámil s životem dvou žen, které zasvětily svůj život boji s touto chorobou. Malomocní i ti, kteří o ně pečují, žijí ve velmi tvrdých podmínkách, přesto jedna z hrdinek filmu, misionářka Ruth Pfau, která se stará o malomocné v Pákistánu již čtyřicet let, říká, že je šťastná a kdyby měla žít svůj život znovu, volila by stejně. Do půlhodinového dokumentu vstupuje několikrát akademický malíř Jiří Holý a jeho žena, oba zakladatelé české společnosti LL – LIKVIDACE LEPRY. Za jedenáct let činnosti této společnosti odeslali do leprosárií v Africe a v Asii léky v hodnotě 70 milionů korun. Obdivuhodnou práci manželů Holých doktorka Pfau vysoce hodnotí.
Scénář: | SLÁMA FRANTIŠEK, VOLENCOVÁ DAGMAR |
Režisér: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Kamera: | JAROMÍR ŠTĚTINA, FRANTIŠEK SLÁMA, PAIKAR |
ŽENY MÉHO ŽIVOTA
2003
Byly to vlastně tři šťastné náhody, které pomohly režiséru Jaromíru Štětinovi vytvořit mimořádný dokument: spolupráce s kameramankami Petrou Procházkovou a Libuší Rudinskou, kterým se zpovídané ženy otevřely mnohem více než kterémukoli jejich kolegovi, politický vývoj v Afghánistánu, který štáb zavedl po třech letech na stejná místa natáčení, a v neposlední řadě setkání s desetiletým (a posléze třináctiletým) Vahídem, který se s neuvěřitelnou suverenitou ujal role průvodce.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režisér: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA, RUDINSKÁ LIBUŠE |
AFGHÁNSKÉ EVANGELIUM
2002
Příběh přátelství muslima a křesťana
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režisér: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA, RUDINSKÁ LIBUŠE |
6. POLNÍ V AFGHÁNISTÁNU
2002
Film o českých lékařích a vojácích z 6. polní nemocnice v Afghánistánu, kde pobývali na misi v roce 2002 přes šest měsíců. Ale nejen o tom. Je to také film o vztahu mezi středoevropanem ovlivněným hrůzostrašnými historkami o afghánských mudžahedýnech, teroristech a minových polích a normální afghánskou populací, ve filmu ztělesněnou holčičkou Soňou a dalšími pacienty. Film je také o tom, jak se dají překročit hranice mezi námi a jimi, když se při tom překračování chováme citlivě a ohleduplně, tolerantně a občas i s nadhledem.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režisér: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA, RUDINSKÁ LIBUŠE, PAIKAR |
KARABACH DESET LET POTÉ
2002
Nadace Lidových novin, která je předchůdkyní Společnosti Člověk v tísni při ČT organizovala v roce 1992, v době, kdy válka vrcholila, humanitární pomoc pro válečné nemocnice v Karabachu. Tým Epicentra složený z režiséra Milana Maryšky, Petra Volfa, Šimona Pánka a Jaromíra Štětiny natočil v té době v Karabachu dva dokumentární filmy:
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, JANČÁREK PETR |
Režisér: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Kamera: | JANČÁREK PETR |
GRUZIE V ROCE JEDNA
2002
Přibližně čtyřicetiminutový dokument natočil tým Epicentra v Gruzii v loňském roce, autoři se snažili vystopovat historické kořeny vztahu Gruzie a Ruska od roku 1801, kdy Rusko porušilo tzv. Georgievský traktát a poprvé zemi na jižních svazích Kavkazu okupovalo. Historický exkurz se opírá o unikátní archivní a filmové materiály počínaje záběry z pokusu Gruzie vytvořit v roce 1918 demokratický stát přes invazi Rudé armády vedené Odžonikidzem, léta represí, prvních protisovětských povstání, 2. světovou válku, Stalinovu smrt, poslední velký masakr 9. dubna 1988 na Rustaveliho třídě v Tbilisi až k válce v Abcházii. Film se snaží odhalit kořeny důvodů, proč dnešní Rusko odmítá stáhnout svá vojska z území samostatného státu.
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | ŠUSTROVÁ PETRUŠKA |
Režisér: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Kamera: | RUDINSKÁ LIBUŠE |
HORŠTÍ ŽIDÉ
2002
Na pomezí Persie, Kaspického moře, Ázerbájdžánu a Dagestánu se vysoko v horách východního Kavkazu nalézá obec Jevrejskaja Sloboda. Jedná se o poslední židovskou enklávu na Kavkaze vůbec. Místní, tak zvaní "horští Židé" si zachovali v muslimském moři svou identitu, své zvyky, své synagogy, své rabíny. Režisér Jaromír Štětina zve na návštěvu k několika obyvatelům této vesnice a spolu s nimi nahlédneme nejen do dobrodružné historie "horských Židů", ale poznáme i jejich současný život, zvyky, které je provázejí od narození až po smrt a smýšlení této komunity, která stále touží po návratu do Izraele, do země zaslíbené.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režisér: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Kamera: | RUDINSKÁ LIBUŠE |
JOSEFÍNA – AFRICKÝ PŘÍBĚH
2002
Dokument ze současné Afriky. Síla tradice, nepředstavitelná bída a mezikmenové války – to je prostředí, ve kterém vedle sebe žijí tři severokeňské kmeny v okolí jezera Turkana. V Africe navíc žije většina ze 150 miliónů žen, obětí ženské obřízky, kterou lidsko-právní organizace označují za vážné porušení lidských práv.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, PROCHÁZKOVÁ PETRA, RUDINSKÁ LIBUŠE |
Režisér: | HANUŠ PAVEL |
Kamera: | ŠTĚTINA JAROMÍR, RUDINSKÁ LIBUŠE |
AFGHÁNISTÁN-ZEMĚ MÉ KRVE
2001
Dokument o situaci v současném Afganistanu po ataku 11.9.2001.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
Režisér: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Kamera: | ŠTĚTINA JAROMÍR, PROCHÁZKOVÁ PETRA, RUDINSKÁ LIBUŠE |
ETIOPIE – ZEMĚ MÉ KRVE
2001
Koptové na poušti aneb Vyvedu vás do země oplývající mlékem a medem.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, RUDINSKÁ LIBUŠE |
Režisér: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Kamera: | RUDINSKÁ LIBUŠE |
AFRIKA – OBĚTOVANÝ KONTINENT
2001
AFRIKA: ZTRÁTA IMUNITY
2000
Dokument poodhaluje lidské a sociální dopady jedné z největších katastrof, které postihly naši planetu koncem tohoto století ? pandemii AIDS na Africkém kontinentu. Mezi deset nejpostiženějších zemí světa patří Keňa. Každý šestý či pátý člověk, kterého potkáte na ulici je pozitivní. Každý den v Keni zemře v Keni na AIDS asi 600 lidí. Aidsová katastrofa ničí společenský a ekonomický život země. Každý třetí student univerzity několik let po vystudování zemře. Vymírají vesnice a ekonomika začíná pociťovat nedostatek pracovních sil.
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | HANUŠ PAVEL |
Režisér: | HANUŠ PAVEL |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA, RUDINSKÁ LIBUŠE |
ODVRÁCENÁ STRANA SVĚTA
2000
Novináři české agentury Epicentrum – Petra Procházková a Jaromír Štětina prožili s kamerou v ruce devět dní v obklíčeném městě Groznyj. Unikátní záběry, které nikdo jiný neměl možnost natočit. Po celou dobu války totiž ruské velení důsledně brání vstupu zpravodajů na obléhané území.
Za dokumentární film Odvrácená strana světa, který zachycuje situaci obyvatel čečenského města Grozného obleženého ruskými jednotkami, převzal v dubnu 2001 reportér Jaromír Štětina a ředitel společnosti Člověk v tísni Tomáš Pojar ve Washingtonu cenu Univerzity Johnse Hopkinse.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režisér: | HANUŠ PAVEL |
Kamera: | ŠTĚTINA JAROMÍR, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
SEDM RAN AFRICKÝCH
1999
Autoři filmu zamířili s kamerou přímo do centra Jižního Súdánu, do válkou zmítané provincie Bahr-el-Ghazal západně od Bílého Nilu. Súdánský konflikt je nejdéle trvající válkou na zeměkouli vůbec. Více než čtyřicet let trvající boje mezi křesťanským a animistickým černošským Jihem a arabským muslimským Severem zpustošily největší africkou zemi, připravily o přístřeší více než deset miliónů lidí, způsobily smrt takřka čtyř miliónů obyvatel. Válka ve spojení se suchem a povodněmi zničila infrastrukturu země, přinesla novou vlnu středověkého otroctví pro národ Nilotských černochů Dinků a každý rok způsobuje nové a nové vlny hladomoru. Fundamentalistický režim v Chartúmu zničil stovky měst, stovky křesťanských chrámů, zrušil angličtinu jako vyučovací jazyk ve školách a místo zakázané bible vnutil Dinkům korán a arabštinu.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, HANUŠ PAVEL |
Režisér: | HANUŠ PAVEL |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
NIKDO NESMÍ NIC SLYŠET
1999
Autorativní režim běloruského prezidenta Lukašenka. Tvrdá pěst dopadá na ty, kteří projeví odlišný názor. Agenti Moskvy v křeslech ministrů místní vlády. Touha po svobodě a nezávislosti na jedné straně a obdiv a oddanost nekompromisnímu vládci na straně druhé a obyčejný strach lidí cokoli vyslovit.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
Režisér: | HANUŠ PAVEL |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
VĚZENÍ BÍLÉ HOLE
1999
Možnosti podnikání pro slepce v Rusku v kolonii Rusínovo. Nadace Člověk v tísni při ČT
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | HANUŠ PAVEL |
Režisér: | HANUŠ PAVEL |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
TIMUR A JEHO PARTA
1999
Ve válkou zničeném Tádžikistánu žijí uprostřed zmaru a naprostého rozkladu společnosti tisíce hladových bezprizorních dětí a sirotků. Jsou to děti ulice: žebrají, kradou, podvádějí. Mezi nimi žije desetiletý Timur, který žebrotou a mytím aut živí svou umírající matku.On a několik jeho kamarádů jsou hrdiny dokumentu, který se tak stává hořkou paralelou slavného Gajdarova románu.
Redaktor: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
Režisér: | HANUŠ PAVEL |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
TV SERIÁL ZEMĚPIS SVĚTA
1998
- díl TROPY
- díl TAJEMNÝ SVĚT MANGROVE
- díl KORÁLOVÉ ÚTESY
- díl VULKÁNY
- díl ŠTÍTOVÉ SOPKY
- díl DATOVÁ LINIE
- díl MONZUN
- díl PLÁŽE A ÚTESY
- díl TROPICKÝ DEŠTNÝ PRALES
- díl OD PRALESA K VELKOMĚSTU
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, JANČÁREK PETR |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | JANČÁREK PETR, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
POPRAVY – VĚC VEŘEJNÁ
1998
Islámské zákony a politika
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | JANČÁREK PETR, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
HONGKONG – KONEC IMPÉRIA
1997
Dvoudílný dokument o průběhu připojení někdejší britské kolonie pod správu Čínské lidové republiky. Po 156 letech vrátila Británie svou kolonii komunistické Číně. Dokument Jaromíra Štětiny, Petry Procházkové a Petra Jančárka o tom, co předcházelo této historické události.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, JANČÁREK PETR, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
HONGKONG – SOUČÁST RUDÉ ČÍNY
1997
Dvoudílný dokument o průběhu připojení někdejší britské kolonie pod správu Čínské lidové republiky
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, JANČÁREK PETR, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
ANATOMIE VÁLKY
1997
Historie rusko-čečenského konfliktu
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, JANČÁREK PETR, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
DOKUD NÁS SMRT NEROZDĚLÍ
1997
Příběh dvou novinářů – německého rozhlasového reportéra Gisberta Mrozeka a ruské žurnalistky Nataši Aljekinové – má všechny atributy antického dramatu. Seznámili se při výkonu svého povolání, kolegiální vztah se změnil v citový při antigorbačovském puči, kdy se poprvé společně ocitli v nebezpečí života. Soukromým happyendem pak byl sňatek v Las Vegas s obligátním klišé dokud nás smrt nerozdělí , což se stalo vzápětí: 17. června 1995 byla Nataša u Buďonovska zezadu zastřelena vojínem ruské armády. Gisbert Mrozek se nezalekl ruské byrokratické mašinérie a dosáhl toho, že Natašina smrt byla vyšetřována a že se její případ podařilo dovést až k soudnímu přelíčení a rozsudku, což se stalo vůbec poprvé v historii žurnalistiky v Rusku.
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, JANČÁREK PETR, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
VETERÁNI
1996
Dokument o několika generacích ruských válečných vysloužilců.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
ČEČENSKÝ SEN
1995
Dokument vypráví o humanitární cestě nadace Člověk v tísni v únoru 1995 do Čečny, o genezi čečenského konfliktu a přináší svědectví lidí, kteří se účastnili humanitární pomoci.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
BATALION
1994
Film o životě a práci příslušníků českého praporu vojsk OSN v bývalé Jugoslávii
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, JANČÁREK PETR |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | PROCHÁZKOVÁ PETRA |
NADACE
1994
Pořad o Nadaci České televize Člověk v tísni
Scénář: | JANČÁREK PETR, PROCHÁZKOVÁ PETRA, ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | NOVÁK ZDENĚK, PROCHÁZKOVÁ PETRA |
POHÁDKA O ANNĚ
Moskevská překladatelka Anna Abeleva
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, JANČÁREK PETR |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | CIGÁNEK ALEŠ |
EPICENTRUM
1993
Pořad o skupině lidí,zabývající se vedle novinařiny humanitární pomocí ve všech krizových oblastech světa
Na začátku Člověka v tísni byla parta sympatických bláznů, kteří byli přesvědčeni, že nestačí jen psát o krizových místech světa, ale že je třeba lidem stiženým humanitární katastrofou konkrétně pomáhat, vzpomíná režisér Petr Jančárek.
Film Epicentrum zachycuje začátky humanitárního a reportérského týmu Epicentrum, který fungoval v rámci Lidových novin a z něhož vzešla jak nadace Člověk v tísni, tak novinářská agentura Epicentrum. V dokumentu vystupují Jaromír Štětina, Igor Blažević, Šimon Pánek, Milan Maryška a další.
Scénář: | JANČÁREK PETR |
Režisér: | JANČÁREK PETR |
Kamera: | KOCOUREK JAROSLAV |
OBĚTOVANÝ NÁROD
1992
Koprodukční pořad ČF a KF o transportu humanitární pomoci do Náhorního Karabachu.
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | MARYŠKA MILAN |
Režisér: | MARYŠKA MILAN |
Kamera: | VOLF PETR |
CESTA ŽIVOTA – TÁDŽIKISTÁN
1991
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | MARYŠKA MILAN |
Režisér: | MARYŠKA MILAN |
Kamera: | VOLF PETR |
SIBIŘ – ZEMĚ ŽALU, ZEMĚ NADĚJE šestidílný seriál
1989
- KOLYMSKÁ TRASA
- KOLYMA KLONDIKE
- ČERVENÉ ZLATO
- EVENI V SEDLECH SOBŮ
- STAROVĚRCI
- BUTYGIČAG, ÚDOLÍ SMRTI
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR, VOLF PETR, MARYŠKA MILAN |
Scénář: | MARYŠKA MILAN |
Režisér: | MARYŠKA MILAN |
Kamera: | VOLF PETR |
ZEMĚ POD ARARATEM
1988
Dokument zachycuje transport humanitární pomoci do Arménie, země postižené zemětřesením v roce 1988. Tuto akci jako první zorganizoval tým lidí, tvořící pozdější jádro agentury Epicentrum.
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | MARYŠKA MILAN |
Režie: | MARYŠKA MILAN |
Kamera: | VOLF PETR |
SIBIŘ ZEMĚ BUDOUCNOSTI ? 4.dílný seriál
1987
Expedice Jenisej 1987 napříč Sibiří. Posádka ve složení Jaromír Štětina, bratři Petr a Pavel Kolínští, Milan Maryška, Franta Sláma, Petr Volf a Zdeněk Procházka se nejprve na Matyldě vydala zdolat horní tok Jeniseje, který vytéká z jezera Kara-balyk v pohoří Sajany. Od Sajano-šušenské přehrady dál na sever pluli členové posádky na voru až po ústí Jeniseje v Karském moři v Severním ledovém oceánu. Během několika měsíců expedice zdolala 4 060 km plavby.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, MARYŠKA MILAN |
Režie: | MARYŠKA MILAN |
Kamera: | VOLF PETR |
Spolupráce: | SLÁMA FRANTIŠEK, PROCHÁZKA ZDENĚK |
OD PRAMENE K OCEÁNŮM
1987
Expedice Jenisej 1987 napříč Sibiří
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, MARYŠKA MILAN |
Režie: | MARYŠKA MILAN |
Kamera: | VOLF PETR |
Spolupráce: | SLÁMA FRANTIŠEK |
KETO ZNAMENÁ ČLOVĚK
1987
Během expedice Jenisej navštívil štáb několik vesnic na středním Jeniseji, kde žije malý vymírající národ Ketů. Jejich jazyk tvoří samostatnou jazykovou skupinu, podobající se jazyku severoamerických indiánů Athabasků.
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR, SLÁMA FRANTIŠEK |
Scénář: | MARYŠKA MILAN |
Režie: | MARYŠKA MILAN |
Kamera: | VOLF PETR |
DIAGNÓZA SYNDROM CAUDY
1981
TV film o Miroslavu Andrtovi, o složitém období člověka, který se vyrovnává s úrazem páteře.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režie: | PLATZ JOSEF |
Kamera: | DOSTÁL MILAN |
VELKÉ KRAJINNÉ EKOSYSTÉMY
1981
Výprava na řeku Ob. Za tento dokument získali autoři hlavní cenu na festivalu Ekofilm v Ostravě.
Námět: | ŠTĚRBA OTAKAR, ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | ŠTĚRBA OTAKAR |
Režie: | ŠTĚRBA OTAKAR |
Kamera: | PRIMA PETR |
EXPEDICE OB
1981
Dokumentární film zachycující 4 600 km dlouhou plavbu po řece Ob od Těleckého jezera až do jejího ústí v Obském zálivu u poloostrova Jamal. Posádka se plavila na dvou plachetnicích Chvála bláznovství a Magdaléna.
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režie: | PRIMA PETR, ŠTĚTINA JAROMÍR |
POUŤ S VŮNÍ SANTALOVÉHO DŘEVA
1977
Dokument, který zaznamenává průběh náboženského svátku v indickém Dillí.
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR, SLÁMA FRANTIŠEK |
Režie: | WENZL WOLFGANG |
Kamera: | WENZL WOLFGANG |
K PRAMENŮM GANGU
1977
Expedice Mladé Fronty Ganga 77, která chtěla zdolat do té doby nesplutý horní tok Gangy, řeku Alakandu. Při této expedici zahynuli dva členové výpravy Jiří Koudela a Václav Jindrák.
Scénář: | ŠTETINA JAROMÍR |
Režie: | WENZL WOLFGANG, ŠTĚTINA JAROMÍR |
Kamera: | WENZL WOLFGANG |
Spolupráce: | ŠTĚRBA OTAKAR, SLÁMA FRANTIŠEK |
V NEJHLUBŠÍM ÚDOLÍ SVĚTA
1975
Dokument o vodácké výpravě na řeku Indus v roce 1975, kterou též popisuje kniha S Matyldou po Indu. Během této expedice bylo poprvé použito plavidlo Matylda, prototyp pozdějších raftů. Jaromír Štětina s Otakarem Štěrbou se tak stali zakladateli českého raftingu.
Námět: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Scénář: | ŠTĚTINA JAROMÍR |
Režie: | ŠTĚTINA JAROMÍR, WENZEL WOLFGANG |
Kamera: | WENZEL WOLFGANG |
Spolupráce: | SLÁMA FRANTIŠEK |